Informacje

Informacje
17 Sierpień 2018

Informacja Komendanta Jednostki...

Komendant JW. 5430 informuje, że w dniach 20 - 26.08.2018 r., na terenie jednostki, strzelania z użyciem amunicji bojowej będą realizowane w n/w terminach: Kierunek Karliki: ...

16 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 24 sie 08:00 - 24 sie 16:00 Stary Żagań 24d. https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

14 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 23 sie 08:00 - 23 sie 16:00 Dzietrzychowice 85 do 97 (nieparzyste), 98 do 106 (parzyste). https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

14 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 22 sie 08:00 - 22 sie 16:00 Dzietrzychowice 71 do 83 (nieparzyste), 90, 92, 94, 96, działka 784/5, 910. https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

13 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 21 sie 08:00 - 21 sie 16:00 Rudawica 40. https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

10 Sierpień 2018

Informacja Komendanta Jednostki...

Komendant JW. 5430 informuje, że w dniach 13 - 19.07.2018 r., na terenie jednostki, strzelania z użyciem amunicji bojowej będą realizowane w n/w terminach: Kierunek Karliki: ...

02 Sierpień 2018

Komunikat

Ze względu na liczne zapytanie mieszkańców gminy Żagań, informujemy, że Urząd Gminy Żagań nie jest właścicielem profilu https://www.facebook.com/gmina.zagan/ . Urząd Gminy Żagań aktualnie też nie używa...

zobacz wszystkie informacje

News box

09.08.2018

Powiatowe Święto Plonów 2018

A czy Ty wiesz jak udzielić pomocy tonącemu?
 
Wakacje czas strat! Pewnie planujesz rodziny wyjazd nad morze bądź wycieczkę nad jezioro ze znajomymi. Jednak, czy wiesz jak zachować się w sytuacji, gdy ktoś w Twoim pobliżu tonie? Zapewne wielu z nas nie jest świadomych, że utonięcie jest trzecią, najczęstszą przyczyną nieumyślnej śmierci na świecie. W samym maju i czerwcu tego roku w Polsce na skutek utonięcia zginęło 126 osób, a to dopiero początek okresu wakacyjnego. Przerażające, prawda? Właśnie dlatego firma EACTIVE wraz z Oddziałem Wrocławskim Ratownictwa Wodnego Rzeczpospolitej stworzyli infografikę dotyczącą udzielenia pierwszej pomocy osobie tonącej.
 
Akcja ratunkowa tonącego należy do jednej z najtrudniejszych, dlatego tak ważne jest aby zapoznać się z jej zasadami. Mamy nadzieję, że dzięki przedstawionej infografice, każda osoba zyska niezbędną wiedzę na temat udzielenia pierwszej pomocy osobie tonącej i będzie przygotowana na przeprowadzenie akcji ratowniczej.
 
 
 
20.06.2018

Dobry start - logo

Świadczenie Dobry start (300+)

Świadczenie Dobry start (300+) jest realizacją rządowego programu „Dobry start”. Jego celem jest wsparcie rodzin z dziećmi w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego. Wsparcie to polegać będzie na przyznaniu raz w roku świadczenia w wysokości 300 zł na każde dziecko w wieku szkolnym, niezależnie od wysokości dochodów uzyskiwanych przez rodzinę.
 
Wniosek o przyznanie świadczenia Dobry start można składać:
  • od 1 lipca 2018 r do 30 listopada 2018 r. - drogą elektroniczną:
    • za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, najlepiej sprawdzić to logując się na konto w swoim banku,
    • przez Internet (dla osób posiadających tzw. profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny) za pomocą portalu EMPATIA prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
  • od 1 sierpnia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. - w formie papierowej w
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu ul. Armii Krajowej 9a
w godz. od 7.00 – 16.00 w poniedziałki
w godz. od 7.00 – 15.00 we wtorki, środy i czwartki
w godz. od 7.00 – 14.00 w piątki.
 
WAŻNE!
Wnioski złożone w formie papierowej nie będą przyjmowane przed 1 sierpnia 2018 r.
 
W przypadku wniosków złożonych wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami w lipcu i sierpniu 2018 roku – wypłata świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2018 r.
 
W przypadku wniosków złożonych wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami w okresie od września do listopada 2018 r. - wypłata świadczenia nastąpi w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
 
Powyższe terminy dotyczą prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do poprawienia lub uzupełnienia wniosku. Wezwanie wydłuża termin rozpatrzenia sprawy.
 
Informacje dotyczące rządowego programu „Dobry start”  można będzie uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu ul. Armii Krajowej 9a,  tel. 68 458 48 25,  68 458 48 27.
 
Wniosek o świadczenie dobry start może złożyć:
  • rodzic dziecka
  • opiekun faktyczny (czyli osoba, która faktycznie opiekuje się dzieckiem i wystąpiła do sądu opiekuńczego z wnioskiem o przysposobienie dziecka)
  • opiekun prawny
  • osoba ucząca się, czyli:
    • pełnoletnia osoba ucząca się w szkole, niepozostająca na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub w związku z ustaleniem wyrokiem sądowym lub ugodą sądową prawa do alimentów z ich strony
 
Świadczenie Dobry start przysługuje do ukończenia:
  • 20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się, a także w przypadku gdy dziecko lub osoba ucząca się ukończyła 20 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20 lat,
  • 24 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności, a także w przypadku gdy dziecko lub osoba ucząca się ukończyła 24 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24 lat (w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności).
Przyznanie świadczenia Dobry start nie wymaga wydania decyzji. Informację o przyznaniu świadczenia otrzymają Państwo w wiadomości e-mail (o ile we wniosku zostanie wskazany adres poczty elektronicznej) lub w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu.
 
Drogą listową będą przesłane jedynie wezwanie o uzupełnienie braków we wniosku, decyzja o odmowie przyznania świadczenia Dobry start i rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia.

Załączniki

 
Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.
 
Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.
 
Zdążysz w trakcie drzemki
Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.
 
WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.
Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.
Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.
Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).
 
Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha.
 
Rejestracja w 5 krokach
Tak to wygląda w skrócie:
Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka
Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica
Krok 3: wpisujesz dane dziecka
Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)
Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym).
 
Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.
 
To nie koniec zmian
To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.
Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:
  • jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL (tzw. parentyzacja):
    Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,
  • szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:
    Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.
 
Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji
 
04.01.2018

MPOiRD Logo

Harmonogram wywozu odpadów

Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania i Robót Drogowych Sp. z o.o.
ul. Nowogródzka 2
68-100 Żagań
tel. 68 477 37 29
 
 
 
HARMONOGRAM  wywozu odpadów
 
z terenu gminy wiejskiej Żagań
 na okres  styczeń  –  sierpień   2018 r.
 
Rodzaj odpadu: ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE/ODPADY POZOSTAŁE PO SEGREGACJI, ODPADY SEGREGOWANE
Miesiąc wywozu
Styczeń
2018 r.
Luty
2018 r.
Marzec
2018 r.
Kwiecień
2018 r.
Maj
2018 r.
Czerwiec
2018 r.
Lipiec
  2018 r.
Sierpień
2018 r.
Miejscowość
 
Dzień odbioru odpadów
Stara Kopernia, Kocin, Nieradza, Jelenin
4, 15, 25
1, 12, 22
5, 15, 26
5, 16, 23
2, 14, 24
4, 14, 25
5, 16, 23
2, 13, 23
Bożnów, Chrobrów
5, 16, 26
2, 13, 23
6, 16, 27
6, 17, 24
4, 15, 25
5, 15, 26
6, 17, 24
3, 14, 24
Gorzupia, Dybów, Miodnica, Pożarów, Stary Żagań, Gryżyce
8, 17, 29
5, 14, 26
7, 19, 28
9, 18, 25
7, 16, 28
6, 18, 27
9, 18, 25
6, 14, 27
Trzebów, Rudawica, Pruszków, Łozy, Dobre nad Kwisą
9, 18, 30
6, 15, 27
8, 20, 29
10, 19, 26
8, 17, 29
7, 19, 28
10, 19, 26
7, 16, 28
Marysin, Dzietrzychowice, Bukowina Bobrzańska
10, 19, 31
7, 16, 28
9, 21, 30
11, 20, 27
9, 18, 30
8, 20, 29
11, 20, 27
8, 17, 29
Tomaszowo
2, 9, 16, 23, 30
6, 13, 20, 27
6, 13, 20, 27
3, 10, 17, 24, 30
8, 15, 22, 29
5, 12, 19, 26
3, 10, 17, 24, 31
7, 14, 21, 28
Pojemniki i worki  należy w dniu wywozu wystawiać związane w widocznym miejscu przy drodze, przed ogrodzeniem posesji do godz. 7:00.
 
Rodzaj odpadu: ODPADY WIELKOGABARYTOWE/ZUŻYTY SPRZĘT RTV I AGD
 
Miejscowość
Termin
Bożnów, Chrobrów,  Gorzupia, Dybów, Miodnica, Pożarów, Stary Żagań, Gryżyce
 
09.05.2018 r.
 
30.07.2018 r.
 
Stara Kopernia, Kocin, Nieradza, Jelenin, Marysin, Dzietrzychowice, Bukowina Bobrzańska
 
 10.05.2018 r.
31.07.2018 r.
Trzebów, Rudawica, Pruszków, Łozy, Dobre nad Kwisą, Tomaszowo
 
11.05.2018 r.
01.08.2018 r.
 
Wywóz odpadów wielkogabarytowych należy zgłosić najpóźniej dwa dni przed planowanym terminem zbiórki. Zgłoszenia wywozu można dokonać pod nr tel. 68 477 37 29 lub osobiście w siedzibie Spółki ul. Nowogródzka 2, pokój nr 3.
Odbiór będzie odbywał się z miejsca ustalonego przez MPOiRD Sp. z o.o. przy zgłoszeniu. W ramach zbiórki zabierany będzie wyłącznie zużyty sprzęt RTV i AGD oraz odpady wielkogabarytowe takie jak: meble, meble ogrodowe, kanapy, fotele, dywany.
Inne wystawione odpady (nie będące wielkogabarytami bądź zużytym sprzętem RTV i AGD) nie będą zabierane. Zbiórka rozpoczyna się od godz. 7:00.
 
Od środy 12 lipca 2017 r. w kasie Urzędu Gminy Żagań można dokonywać płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem karta płatniczych. Terminal płatniczy obsługuje zarówno karty w technologii tradycyjnej, jak i zbliżeniowej.
 
Interesanci dokonujący wpłat przy użyciu kart płatniczych nie będą ponosili z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.

Partnerzy

Kontakt

Urząd Gminy Żagań
Numery do wszystkich działów znajdziesz w Kontakt
68 45 84 800
e-mail
ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Napisz

Wyślij wiadomość do gminy. Wszystkie pola są wymagane.
Logo: e-line Systemy Internetowe - wykonawca serwisu internetowego