Informacje

Informacje
17 Sierpień 2018

Informacja Komendanta Jednostki...

Komendant JW. 5430 informuje, że w dniach 20 - 26.08.2018 r., na terenie jednostki, strzelania z użyciem amunicji bojowej będą realizowane w n/w terminach: Kierunek Karliki: ...

16 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 24 sie 08:00 - 24 sie 16:00 Stary Żagań 24d. https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

14 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 23 sie 08:00 - 23 sie 16:00 Dzietrzychowice 85 do 97 (nieparzyste), 98 do 106 (parzyste). https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

14 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 22 sie 08:00 - 22 sie 16:00 Dzietrzychowice 71 do 83 (nieparzyste), 90, 92, 94, 96, działka 784/5, 910. https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

13 Sierpień 2018

Enea - planowane wyłączenia w dniu:...

w godzinach: 21 sie 08:00 - 21 sie 16:00 Rudawica 40. https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl

10 Sierpień 2018

Informacja Komendanta Jednostki...

Komendant JW. 5430 informuje, że w dniach 13 - 19.07.2018 r., na terenie jednostki, strzelania z użyciem amunicji bojowej będą realizowane w n/w terminach: Kierunek Karliki: ...

02 Sierpień 2018

Komunikat

Ze względu na liczne zapytanie mieszkańców gminy Żagań, informujemy, że Urząd Gminy Żagań nie jest właścicielem profilu https://www.facebook.com/gmina.zagan/ . Urząd Gminy Żagań aktualnie też nie używa...

zobacz wszystkie informacje

Pomoc gminy

Wójt Gminy Żagań informuje, że od dnia 16 sierpnia 2018 r. rozpoczyna się przyjmowanie wniosków o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2018/2019.
 
O stypendium mogą ubiegać się uczniowie zamieszkali na terenie gminy Żagań, znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie. Kwota dochodu uprawniająca do przyznania stypendium szkolnego nie może być wyższa niż 514,00 zł  netto na osobę w rodzinie. Stypendium przyznawane jest na podstawie dochodu rodziny z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku.
 
Stypendium szkolne w szczególności powinno pokrywać koszty udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach programu nauczania w szkole lub poza szkolą (wyrównawcze, dodatkowe) lub udziału w zajęciach wykraczających poza program nauczania (szkoła muzyczna, kursy językowe, zajęcia sportowe itp.), zakup podręczników i pomocy szkolnych, zakup sprzętu i stroju na zajęcia wychowania fizycznego lub treningi sportowe.
 
W przypadku uczniów szkół ponadgimnazjalnych stypendium może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów pobierania nauki poza miejscem zamieszkania (bilety miesięczne, internat).
 
Pomoc materialna o charakterze socjalnym udzielana jest na cele edukacyjne, dlatego też każda osoba otrzymująca taką pomoc zobowiązana jest do udokumentowania i przedstawienia dowodów zakupu potwierdzających celowość tych wydatków.
 
Formularze wniosków o przyznanie szkolnego stypendium socjalnego można pobierać w Referacie OSO, pok. 21 w Urzędzie Gminy Żagań, ul. Armii Krajowej 9  lub na stronie internetowej: www.gminazagan.pl, w zakładce Pomoc gminy.
 
Wnioski należy składać w terminie do dnia 15 września 2018 r. w Sekretariacie Urzędu Gminy Żagań.
 
Szczegółowych informacji na temat zasad przyznawania i wypłacania stypendiów szkolnych udziela pracownik Referatu OSO pok. nr 21, tel. 68 458 48 07.
20.06.2018

Dobry start - logo

Świadczenie Dobry start (300+)

Świadczenie Dobry start (300+) jest realizacją rządowego programu „Dobry start”. Jego celem jest wsparcie rodzin z dziećmi w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego. Wsparcie to polegać będzie na przyznaniu raz w roku świadczenia w wysokości 300 zł na każde dziecko w wieku szkolnym, niezależnie od wysokości dochodów uzyskiwanych przez rodzinę.
 
Wniosek o przyznanie świadczenia Dobry start można składać:
  • od 1 lipca 2018 r do 30 listopada 2018 r. - drogą elektroniczną:
    • za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, najlepiej sprawdzić to logując się na konto w swoim banku,
    • przez Internet (dla osób posiadających tzw. profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny) za pomocą portalu EMPATIA prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
  • od 1 sierpnia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. - w formie papierowej w
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu ul. Armii Krajowej 9a
w godz. od 7.00 – 16.00 w poniedziałki
w godz. od 7.00 – 15.00 we wtorki, środy i czwartki
w godz. od 7.00 – 14.00 w piątki.
 
WAŻNE!
Wnioski złożone w formie papierowej nie będą przyjmowane przed 1 sierpnia 2018 r.
 
W przypadku wniosków złożonych wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami w lipcu i sierpniu 2018 roku – wypłata świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2018 r.
 
W przypadku wniosków złożonych wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami w okresie od września do listopada 2018 r. - wypłata świadczenia nastąpi w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
 
Powyższe terminy dotyczą prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do poprawienia lub uzupełnienia wniosku. Wezwanie wydłuża termin rozpatrzenia sprawy.
 
Informacje dotyczące rządowego programu „Dobry start”  można będzie uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu ul. Armii Krajowej 9a,  tel. 68 458 48 25,  68 458 48 27.
 
Wniosek o świadczenie dobry start może złożyć:
  • rodzic dziecka
  • opiekun faktyczny (czyli osoba, która faktycznie opiekuje się dzieckiem i wystąpiła do sądu opiekuńczego z wnioskiem o przysposobienie dziecka)
  • opiekun prawny
  • osoba ucząca się, czyli:
    • pełnoletnia osoba ucząca się w szkole, niepozostająca na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub w związku z ustaleniem wyrokiem sądowym lub ugodą sądową prawa do alimentów z ich strony
 
Świadczenie Dobry start przysługuje do ukończenia:
  • 20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się, a także w przypadku gdy dziecko lub osoba ucząca się ukończyła 20 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20 lat,
  • 24 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności, a także w przypadku gdy dziecko lub osoba ucząca się ukończyła 24 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24 lat (w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności).
Przyznanie świadczenia Dobry start nie wymaga wydania decyzji. Informację o przyznaniu świadczenia otrzymają Państwo w wiadomości e-mail (o ile we wniosku zostanie wskazany adres poczty elektronicznej) lub w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu.
 
Drogą listową będą przesłane jedynie wezwanie o uzupełnienie braków we wniosku, decyzja o odmowie przyznania świadczenia Dobry start i rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia.

Załączniki

Pracodawcy, którzy zawarli umowę o pracę z młodocianymi pracownikami w celu przygotowania zawodowego, po zakończeniu nauki zawodu lub przyuczeniu do wykonywania określonej pracy i zdaniu przez młodocianego egzaminu, mogą otrzymać pomoc w formie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
 
Źródło pochodzenia środków na dofinansowanie
 
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników jest finansowane ze środków Funduszu Pracy.Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników jest finansowane ze środków Funduszu Pracy.
 
Podstawa prawna
  1. Art. 122 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (tekst jedn. Dz.U.2014.232);
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji  przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U.2010.53.311, z późn.zm.);
  4. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013).
Uwaga
  1. O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie miasta Wrocławia, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Prezydenta Miasta Wrocławia, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
  2. Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozumieniu przepisów rozporządzenia  Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika
 
Tryb nauki
Wysokość dofinansowania
W przypadku nauki zawodu przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy (jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia)
do 8 081 zł
Przyuczenie do wykonywania określonej pracy (za każdy pełny miesiąc kształcenia )
254 zł
 
Waloryzacja dofinansowania
Kwoty dofinansowania podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli wskaźnik ten w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.
 
Termin składania dokumentów
Wnioski o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika składa się w terminie: 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy.
 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika,
  2. Załączniki do wniosku potwierdzone za zgodność z oryginałem:
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje  do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną  u pracodawcy,
  • Kopię dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej  szkolenie w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej  u pracodawcy,
  • Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
  • Kopię dyplomu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin zgodnie z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania,
  • Kopię świadectwa pracy młodocianego pracownika,
    • Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy,
    • Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności prowadzonej przez pracodawcę,
      • Kopie dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek,
      • Wypełniony formularz  informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
      • Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega  się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia
        o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
Forma przyznania dofinansowania
Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z którymi zawarli umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego przyznawane jest na podstawie decyzji administracyjnej.
 
Termin realizacji sprawy
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
 
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Żągań, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
 
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Żagań , 68 – 100 Żagań, ul. Armii Krajowej 9, pokój nr 21 .

Partnerzy

Kontakt

Urząd Gminy Żagań
Numery do wszystkich działów znajdziesz w Kontakt
68 45 84 800
e-mail
ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Napisz

Wyślij wiadomość do gminy. Wszystkie pola są wymagane.
Logo: e-line Systemy Internetowe - wykonawca serwisu internetowego