Informacje

Informacje
06 Kwiecień 2019

Nieodpłatna pomoc prawna

Ilustracja do informacji: Nieodpłatna pomoc prawna

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2030 z późn. zm.). na podstawie której, w każdym...

06 Kwiecień 2019

„STULECIE POLSKIEGO KRYMINAŁU” –...

Ilustracja do informacji: „STULECIE POLSKIEGO KRYMINAŁU” – konkurs na opowiadanie kryminalne

Biuro programu „Niepodległa” wraz z Komendantem Głównym Policji zapraszają do udziału w konkursie literackim na opowiadanie kryminalne lub sensacyjne „Stulecie polskiego kryminału”. ...

05 Kwiecień 2019

Konkurs plastyczny "Jak mogę...

Ilustracja do informacji: Konkurs plastyczny "Jak mogę ograniczyć plastik?"

Organizatorem konkursu jest Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie. Cel konkursu jest zwiększenie wiedzy dzieci na temat pochodzenia tworzyw sztucznych, ich zalet i wad, wpływu na środowisko...

24 Marzec 2019

Kampania Informacyjna Systemu...

Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów...

23 Marzec 2019

VII edycja konkursu "Twoja ulubiona...

Ilustracja do informacji: VII edycja konkursu "Twoja ulubiona opowieść biblijna"

Centrum Rozwoju Lokalnego we współpracy z Tygodnikiem Katolickim "Niedziela" i wydawnictwem Ewerro sp. z o.o. zaprasza do udziału w VII edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego dla dzieci pn....

15 Marzec 2019

DOFINANSOWANIE DO WYMIANY ŹRÓDEŁ...

Ilustracja do informacji: DOFINANSOWANIE DO WYMIANY ŹRÓDEŁ CIEPŁA

Informujemy, że na podstawie uchwały nr IV/20/19 Rady Gminy Żagań z dnia 25 lutego 2019 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na zadania ograniczenia niskiej emisji poprzez dofinansowanie do wymiany...

13 Luty 2019

Używasz wzmacniaczy telefonii...

Ilustracja do informacji: Używasz wzmacniaczy telefonii komórkowej?

Zanik sygnału sieci telefonii komórkowej, występujące zakłócenia lub słaba jakość połączenia mogą być efektem nielegalnego stosowania wzmacniaczy sygnału GSM, zwanych także repeaterami. Jeśli indywidualny...

13 Luty 2019

Załatwiaj sprawy online na biznes.gov...

Ilustracja do informacji: Załatwiaj sprawy online na biznes.gov.pl

Biznes.gov.pl to serwis przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie...

31 Styczeń 2019

Rządowy program - „Posiłek w szkole...

Rodzicu , skorzystaj z bezpłatnych posiłków (obiadów w szkole) dla Twojego dziecka, jeśli dochód Twojej rodziny netto na jedną osobę nie przekracza kwoty 792 zł. Dochód obliczany...

zobacz wszystkie informacje

Komunikaty

06.04.2019

Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej (NewsBox)

Nieodpłatna pomoc prawna

 
Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2030 z późn. zm.). na podstawie której, w każdym powiecie utworzono punkty nieodpłatnej pomocy prawnej.
W związku z powyższym, Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Obywatelskiej CIVIS SUM wraz z Powiatem Żagańskim prowadzi na terenie powiatu ustawowe punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego w Żaganiu, Szprotawie i Iłowej.
 
 
 
Biuro programu  „Niepodległa” wraz z Komendantem Głównym Policji zapraszają do udziału w konkursie literackim na opowiadanie kryminalne lub sensacyjne „Stulecie polskiego kryminału”.
Konkurs jest przeznaczony dla osób od 16 roku życia, a prace należy przesyłać do 15 czerwca 2019 roku na adres konkurs~@~niepodlegla~.~gov~.~pl

Szczegółowe informacje  na temat zasad uczestnictwa w konkursie można znaleźć na stronie: https://niepodlegla.gov.pl/aktualnosci/konkurs-na-opowiadanie-stulecie-polskiego-kryminalu.
 
 
Organizatorem konkursu jest Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie.
 
Cel konkursu jest zwiększenie wiedzy dzieci na temat pochodzenia tworzyw sztucznych, ich zalet i wad, wpływu na środowisko naturalne, sposobów ograniczenia użycia oraz prawidłowego postępowania z odpadami z tworzyw sztucznych, w tym segregowania.
 
Dodatkowo, dzięki konkursowi, organizatorzy pragną zachęcić uczniów i ich opiekunów do aktywnego wspierania działań związanych z ochroną środowiska, integracja  dzieci działających na rzecz ochrony środowiska oraz rozwinięcie umiejętności plastycznych wśród dzieci biorących udział w konkursie.
 
Uczniowie mają za zadanie stworzyć indywidualną pracę plastyczną (plakat) przedstawiającą sposoby ograniczenia użycia plastiku oraz prawidłowego postępowania z odpadami z tworzyw sztucznych.
 
Konkurs przeznaczony jest dla:
- przedszkolaków
- uczniów klas I-IV szkół podstawowych
- uczniów klas V-VIII szkół podstawowych i III gimnazjum.
- uczniów szkół specjalnych
 
Technika pracy konkursowej: praca wykonana samodzielnie przy zastosowaniu dowolnie wybranych technik plastycznych (rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie, wycinanie, grafika itp.).
 
Konkurs nie obejmuje prac przestrzennych.
 
Rozmiar plakatu: dowolny.
 
Harmonogram konkursu:
- Rozpoczęcie konkursu: 25 marca 2019 r.;
- Termin zgłoszenia prac: do 30 kwietnia 2019 r.;
- Ogłoszenie wyników: 15 maja 2019 r.;
- Uroczyste wręczenie nagród: 18 maja 2019 r. podczas Dnia Otwartego ZZO Marszów w siedzibie zakładu Marszów 50a, 68-200 Żary.
 
Zachęcamy naszych młodych mieszkańców do wzięcia udziału w konkursie.
 
 

Dlaczego warto zastrzec utracone dokumenty?

Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Aby dowiedzieć jak można się przed tym ochronić zachęcamy do zapoznania się z zawartymi na tej stronie informacjami.

Co zrobić w przypadku utraty dokumentów?

UTRACONE DOKUMENTY NALEŻY NAJPIERW ZASTRZEC W BANKU – to kilkanaście tysięcy placówek w całym kraju (w wielu z nich nie trzeba nawet mieć konta bankowego). Poniżej przedstawiamy kolejne kroki, które należy wykonać:
 
  1. Zastrzeżenie w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONEw swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami (zobacz listę banków).
    • Wystarczy zgłosić zastrzeżenie tylko w jednym banku, a dane zostaną automatycznie przekazane do wszystkich pozostałych uczestników Systemu DZ.
    • Najlepiej to zrobić osobiście w oddziale bankowym. Część banków przyjmuje zastrzeżenia również telefonicznie, pod numerem +48 828 828 828 (tylko od własnych klientów, po zdalnej weryfikacji tożsamości).
    • Można skorzystać z konta na stronie www.bik.pl (tylko pod warunkiem, że osoba zastrzegająca miała tam już wcześniej założone konto z wykorzystaniem danych z utraconego dokumentu).
  2. Powiadomienie Policji – o ile dokumenty utracono w wyniku przestępstwa.
  3. Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu
 
Podkreślamy, że w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE uczestniczą wszystkie banki w Polsce oraz szereg innych firm i instytucji. Pełna lista Uczestników, dla bezpieczeństwa całego Systemu, jest jednak objęta tajemnicą.
Przypominamy, że utracone dokumenty tożsamości powinny w bankach zastrzegać nie tylko osoby, które mają już konta bankowe, ale również te, które z usług bankowych nie korzystają (lista banków zastrzegających dokumenty od wszystkich osób).
 
 
 
Centrum Rozwoju Lokalnego we współpracy z Tygodnikiem Katolickim "Niedziela" i wydawnictwem Ewerro sp. z o.o. zaprasza do udziału w VII edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego dla dzieci pn. "Twoja ulubiona opowieść biblijna". Konkurs adresowany jest do dzieci w wieku 4-13 lat z całej Polski.
 
Konkurs rokrocznie uzyskuje większe uznanie, co przekłada się na rosnącą liczbę uczestników. W poprzedniej edycji Konkursu zgłoszonych zostało niespełna 5000 prac wykonanych przez dzieci z całej Polski.
 
Zadaniem konkursowym jest przygotowanie dowolną techniką pracy plastycznej obrazującej ulubioną scenę ze Starego lub Nowego Testamentu. Konkurs łączy w sobie cechy konkursu plastycznego z propagowaniem wiedzy o Piśmie Świętym. Na laureatów czekają ciekawe i wyjątkowe nagrody, na czele z publikacją 12 (4 z każdej kategorii wiekowej) zwycięskich prac w wyjątkowym kalendarzu na rok 2020.
 
Zgłoszona praca musi być wykonana na papierze w formacie A4, w orientacji poziomej. Prace konkursowe należy przesyłać do 30 kwietnia 2019­­ r. na adres Centrum Rozwoju Lokalnego, ul. Zaparkowa 23, 42-400 Zawiercie lub dostarczyć osobiście w dni robocze w godz. 7.00-15.00 pod wskazany adres.
Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy dostępny jest na oficjalnej stronie: tuob.crl.org.pl.
 
Zachęcamy do śledzenia profilu konkursu na Facebooku, gdzie publikowane będą najważniejsze informacje dotyczące tegorocznej edycji.
Profil na Facebooku: facebook.com/KonkursTUOB.
 
 
Informacja publikowana na prośbę:
Centrum Rozwoju Lokalnego
ul. Zaparkowa 23 | 42-400 Zawiercie
tel. +48 32 494 13 19; 535 033 090 | e-mail: e-mail
 
Informujemy, że na podstawie uchwały nr IV/20/19 Rady Gminy Żagań z dnia 25 lutego 2019 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na zadania ograniczenia niskiej emisji poprzez dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych w Gminie Żagań można ubiegać się o dofinansowanie związane z wymianą źródła ciepła.
 
Wnioski o udzielenie dotacji celowej można składać w sekretariacie Urzędu Gminy Żagań, ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań od 6 maja do 31 maja bieżącego roku.
 
Kompletne wnioski będą rozpatrywane według kolejności ich złożenia.
 
Uchwałę oraz formularz wniosku o udzielenie dotacji celowej można pobrać ze strony internetowej BIP Urzędu Gminy Żagań lub w Urzędzie Gminy Żagań w pokoju nr 17.
 
Pliki do pobrania:
 
 
Grafika: © Artur Bajda (Wszelkie prawa zastrzeżone, udostępniono dla gminy Żagań.)

OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Żagań z dnia 10 kwietnia 2019 roku o numerach oraz granicach obwodów głosowania...

OBWIESZCZENIE PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ z dnia 27 lutego 2019 r. o postanowieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego oraz o okręgach wyborczych i siedzibach okręgowych komisji wyborczych

OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Żagań z dnia 10 kwietnia 2019 roku o numerach oraz granicach obwodów głosowania...

Zanik sygnału sieci telefonii komórkowej, występujące zakłócenia lub słaba jakość połączenia mogą być efektem nielegalnego stosowania wzmacniaczy sygnału GSM, zwanych także repeaterami.
 
Jeśli indywidualny użytkownik (osoba fizyczna lub firma) chciałby wzmocnić sygnał sieci komórkowej w miejscu korzystania z telefonu, to powinien zwrócić się do operatora swojej sieci o zainstalowanie takiego urządzenia. Prawidłowe działanie wzmacniaczy sygnału zależy bowiem nie tylko od ich parametrów technicznych, ale również od miejsca i sposobu ich zainstalowania, użytej anteny oraz konfiguracji z działającymi stacjami bazowymi telefonii komórkowej. Operator nie ma jednak obowiązku zainstalowania wzmacniacza i np. ze względów ekonomicznych lub technicznych może odmówić jego instalacji dla pojedynczych użytkowników. Prezes UKE nie może w żaden sposób nakazać operatorowi instalacji takich urządzeń”.
 
Wprowadzenie przez Ministra Infrastruktury zakazu samodzielnego używania repeaterów przez prywatne osoby czy firmy podyktowane było coraz częściej wpływającymi skargami od operatorów, ale także od indywidualnych posiadaczy telefonów komórkowych, na występowanie zakłóceń powodowanych przez wzmacniacze sygnału.
 
Pracujący „nielegalnie” wzmacniacz GSM zakłóca skutecznie obszar o promieniu około 1000 metrów, a z uwagi na fakt, że najczęściej posiada antenę ze znacznym zyskiem energetycznym, niejednokrotnie montowaną na dachu budynku, może osiągać dużo większe zasięgi zakłóceniowe, dochodzące nawet do 2400 metrów.
 
 
Biznes.gov.pl to serwis przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.
 
W serwisie dostępne są opisy urzędowych usług oraz gotowe formularze. Za pomocą serwisu, osoby prowadzące firmę mogą składać wnioski do instytucji państwowych drogą elektroniczną, a także załatwiać swoje biznesowe sprawy przez internet. Serwis łączy w sobie wiele usług i funkcji nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla administracji państwowej. Przedsiębiorcy znajdą tutaj szczegółowe informacje o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz w całej Unii Europejskiej.
 
Serwis spełnia też rolę wyszukiwarki danych kontaktowych wszystkich instytucji obsługujących przedsiębiorców. Daje praktyczne instrukcje, jak sobie radzić w biznesie, i umożliwia realizację spraw administracyjnych drogą elektroniczną (poprzez moduł Usługi Online).
 
Jednym z najważniejszych funkcjonalności serwisu jest Centrum Pomocy Przedsiębiorcy biznes.gov.pl. Jest to punkt informacyjny w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, przeznaczonym dla przedsiębiorców i administracji. Centrum obsługuje użytkowników Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz serwisu biznes.gov.pl. Konsultanci Centrum Pomocy odpowiadają na pytania wykorzystując różne kanały komunikacyjne: telefon, livechat, automatycznie przez wirtualnego urzędnika lub formularz kontaktowy. Często wykorzystane narzędzia to wideorozmowa (video chat), współdzielenie ekranu (co-browse) oraz wykonywanie połączeń telefonicznych z konsultantami za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Centrum Pomocy jest dostosowane również do obsługi osób niesłyszących. Wszystkie informacje, jak i usługi elektroniczne, dostępne są w języku polskim i angielskim.
 
Portal biznes.gov.pl jest ściśle powiązany z funkcjonującym systemem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
 
   
 
Rodzicu, skorzystaj z bezpłatnych posiłków (obiadów  w szkole)  dla Twojego dziecka, jeśli dochód Twojej rodziny netto na jedną osobę nie przekracza kwoty 792 zł.
 
Dochód obliczany jest z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku o pomoc. Pomoc przyznawana jest do końca roku szkolnego 2018/19 tj. do końca czerwca 2019.
 
Wszelkich szczegółowych informacji udzieli pracownik socjalny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żaganiu.
Wniosek o pomoc należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej ul. Armii Krajowej 9a, Żagań.
 
(źródło wykorzystanego zdjęcia: Wikimedia Commons)

Partnerzy

Kontakt

Urząd Gminy Żagań
Numery do wszystkich działów znajdziesz w Kontakt
68 45 84 800
e-mail
ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Napisz

Wyślij wiadomość do gminy. Wszystkie pola są wymagane.
Logo: e-line Systemy Internetowe - wykonawca serwisu internetowego