Informacje

Informacje
18 Kwiecień 2019

Organizacja pracy urzędu

Ilustracja do informacji: Organizacja pracy urzędu

Informujemy, że w dniu 2 maja 2019 r., Urząd Gminy Żagań będzie nieczynny. Za utrudnienia przepraszamy.

18 Kwiecień 2019

Życzenia świąteczne!

Ilustracja do informacji: Życzenia świąteczne!

Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół życzy Wójt...

18 Kwiecień 2019

Spotkanie z sołtysami

Ilustracja do informacji: Spotkanie z sołtysami

Wójt Gminy Żagań - Leszek Ochrymczuk, w związku z rozpoczęciem nowej kadencji władz sołeckich, 15 kwietnia br. zorganizował uroczyste spotkanie w Urzędzie Gminy Żagań z nowymi i ustępującymi sołtysami. Spotkanie...

18 Kwiecień 2019

Lubuska Gala Taneczna

Pragniemy zainteresować Państwa Lubuską Galą Taneczną. Lubuska Gala Taneczna jest częścią Programu Promocji Twórczości Dzieci i Młodzieży PRO ARTE realizowanego w województwie lubuskim. Operatorem programu...

18 Kwiecień 2019

Kampania informacyjna – ochrona...

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Gorzowie Wlkp., Lubuski Związek Pszczelarzy w Zielonej Górze oraz Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Gorzowie Wlkp. mając na uwadze konieczność ochrony owadów...

12 Kwiecień 2019

Komunikat MPiT: po 30 kwietnia 2019 r. z...

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że po 30 kwietnia 2019 r. z CEIDG wykreślone zostaną „zdublowane” wpisy przedsiębiorców, które nie zawierają takich danych, jak m.in. numer NIP, REGON, kod...

11 Kwiecień 2019

Ogłoszenie o naborze wniosków na...

Wójt Gminy Żagań realizując założenia „Programu usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Żagań” ogłasza nabór wniosków na usunięcie wyrobów zawierających...

11 Kwiecień 2019

Bezpłatne badania mammograficzne

NS ZOZ Diagnostyk zaprasza na bezpłatne badania mammograficzne dla pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu 24 m-cy nie miały przeprowadzonego profilaktycznego badania mammograficznego na koszt NFZ. Termin badania: 13 maja 2019 r. ...

11 Kwiecień 2019

Perspektywy dla mieszkańców obszarów...

Ilustracja do informacji: Perspektywy dla mieszkańców obszarów wiejskich

9 kwietnia, w Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Kalsku miała miejsce konferencja z cyklu „Perspektywy dla mieszkańców obszarów wiejskich” – przedsięwzięcia Prezydenta RP, Krajowego Ośrodka Wsparcia...

06 Kwiecień 2019

350 tysięcy SKS-iaków, czyli SKS-y...

Ilustracja do informacji: 350 tysięcy SKS-iaków, czyli SKS-y wracają do szkół - informacja promocyjna

Udajmy się w sentymentalną podróż! Cofamy się w czasie i jesteśmy na SKS-ach z dawnych lat. Dlaczego? Bo większość sportowych przygód zaczynało się właśnie na szkolnych boiskach! Kiedyś SKS-y cieszyły się ogromnym...

zobacz wszystkie informacje

Komunikaty

Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!

 
Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.
 
Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.
 
Zdążysz w trakcie drzemki
Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.
 
WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.
Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.
Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.
Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).
 
Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha.
 
Rejestracja w 5 krokach
Tak to wygląda w skrócie:
Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka
Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica
Krok 3: wpisujesz dane dziecka
Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)
Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym).
 
Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.
 
To nie koniec zmian
To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.
Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:
  • jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL (tzw. parentyzacja):
    Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,
  • szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:
    Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.
 
Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

  • Autor:Artur Bajda

Partnerzy

Kontakt

Urząd Gminy Żagań
Numery do wszystkich działów znajdziesz w Kontakt
68 45 84 800
e-mail
ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Napisz

Wyślij wiadomość do gminy. Wszystkie pola są wymagane.
Logo: e-line Systemy Internetowe - wykonawca serwisu internetowego