Informacje

Informacje
19 Lipiec 2018

Obrady XXXVI sesji Rady Gminy Żagań

Wójt Gminy Żagań zaprasza chętnych mieszkańców gminy na obrady XXXVI sesji Rady Gminy Żagań, które odbędą się w dniu 26 lipca 2018 r. o godz. 10 00 (sala narad Urzędu...

16 Lipiec 2018

Informacja Komendanta Jednostki...

Komendant JW. 5430 informuje, że w dniach 16 - 22.07.2018 r., na terenie jednostki, strzelania z użyciem amunicji bojowej będą realizowane w n/w terminach: Kierunek Karliki: w dniu...

13 Lipiec 2018

Nabór na III Turnus służby...

Wojskowa Komenda Uzupełnień w Żaganiu prowadzi nabór ochotników do służby przygotowawczej, której ukończenie otwiera drogę do zawodowej służby wojskowej. III turnus służby przygotowawczej rozpoczyna się 04.09.2018r....

08 Lipiec 2018

Czy potrafisz pomóc osobie tonącej?...

Ilustracja do informacji: Czy potrafisz pomóc osobie tonącej? Zapoznaj się z infografiką!

A czy Ty wiesz jak udzielić pomocy tonącemu? Wakacje czas strat! Pewnie planujesz rodziny wyjazd nad morze bądź wycieczkę nad jezioro ze znajomymi. Jednak, czy wiesz jak zachować się w sytuacji, gdy ktoś w Twoim pobliżu...

20 Czerwiec 2018

Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko...

Ilustracja do informacji: Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!

Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to...

12 Czerwiec 2018

Informacja Komendanta Jednostki...

Komendant JW. 5430 informuje, że w dniach 11 - 17.06.2018 r., na terenie jednostki, strzelania z użyciem amunicji bojowej będą realizowane w n/w terminach: Kierunek Karliki: w dniu 11.06.2018...

09 Marzec 2018

Szacowanie szkód wyrządzanych w...

Informację dotycząca zgłaszania szkód łowieckich Na terenie byłych obwodów łowieckich nr 206 i nr 207 W celu przeprowadzenia stosownego postępowania przez Urząd Marszałkowski...

01 Marzec 2018

Postępowanie z azbestem w sytuacjach...

Na terenie gminy informacji udziela: Łukasz Górnicki, tel. 684584809.

zobacz wszystkie informacje

Pomoc gminy

20.06.2018

Dobry start - logo

Świadczenie Dobry start (300+)

Świadczenie Dobry start (300+) jest realizacją rządowego programu „Dobry start”. Jego celem jest wsparcie rodzin z dziećmi w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego. Wsparcie to polegać będzie na przyznaniu raz w roku świadczenia w wysokości 300 zł na każde dziecko w wieku szkolnym, niezależnie od wysokości dochodów uzyskiwanych przez rodzinę.
 
Wniosek o przyznanie świadczenia Dobry start można składać:
  • od 1 lipca 2018 r do 30 listopada 2018 r. - drogą elektroniczną:
    • za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, najlepiej sprawdzić to logując się na konto w swoim banku,
    • przez Internet (dla osób posiadających tzw. profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny) za pomocą portalu EMPATIA prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
  • od 1 sierpnia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. - w formie papierowej w
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu ul. Armii Krajowej 9a
w godz. od 7.00 – 16.00 w poniedziałki
w godz. od 7.00 – 15.00 we wtorki, środy i czwartki
w godz. od 7.00 – 14.00 w piątki.
 
WAŻNE!
Wnioski złożone w formie papierowej nie będą przyjmowane przed 1 sierpnia 2018 r.
 
W przypadku wniosków złożonych wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami w lipcu i sierpniu 2018 roku – wypłata świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2018 r.
 
W przypadku wniosków złożonych wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami w okresie od września do listopada 2018 r. - wypłata świadczenia nastąpi w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
 
Powyższe terminy dotyczą prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do poprawienia lub uzupełnienia wniosku. Wezwanie wydłuża termin rozpatrzenia sprawy.
 
Informacje dotyczące rządowego programu „Dobry start”  można będzie uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu ul. Armii Krajowej 9a,  tel. 68 458 48 25,  68 458 48 27.
 
Wniosek o świadczenie dobry start może złożyć:
  • rodzic dziecka
  • opiekun faktyczny (czyli osoba, która faktycznie opiekuje się dzieckiem i wystąpiła do sądu opiekuńczego z wnioskiem o przysposobienie dziecka)
  • opiekun prawny
  • osoba ucząca się, czyli:
    • pełnoletnia osoba ucząca się w szkole, niepozostająca na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub w związku z ustaleniem wyrokiem sądowym lub ugodą sądową prawa do alimentów z ich strony
 
Świadczenie Dobry start przysługuje do ukończenia:
  • 20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się, a także w przypadku gdy dziecko lub osoba ucząca się ukończyła 20 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20 lat,
  • 24 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności, a także w przypadku gdy dziecko lub osoba ucząca się ukończyła 24 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24 lat (w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności).
Przyznanie świadczenia Dobry start nie wymaga wydania decyzji. Informację o przyznaniu świadczenia otrzymają Państwo w wiadomości e-mail (o ile we wniosku zostanie wskazany adres poczty elektronicznej) lub w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żaganiu.
 
Drogą listową będą przesłane jedynie wezwanie o uzupełnienie braków we wniosku, decyzja o odmowie przyznania świadczenia Dobry start i rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia.

Załączniki

Pracodawcy, którzy zawarli umowę o pracę z młodocianymi pracownikami w celu przygotowania zawodowego, po zakończeniu nauki zawodu lub przyuczeniu do wykonywania określonej pracy i zdaniu przez młodocianego egzaminu, mogą otrzymać pomoc w formie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
 
Źródło pochodzenia środków na dofinansowanie
 
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników jest finansowane ze środków Funduszu Pracy.Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników jest finansowane ze środków Funduszu Pracy.
 
Podstawa prawna
  1. Art. 122 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (tekst jedn. Dz.U.2014.232);
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji  przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U.2010.53.311, z późn.zm.);
  4. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013).
Uwaga
  1. O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie miasta Wrocławia, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Prezydenta Miasta Wrocławia, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
  2. Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozumieniu przepisów rozporządzenia  Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika
 
Tryb nauki
Wysokość dofinansowania
W przypadku nauki zawodu przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy (jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia)
do 8 081 zł
Przyuczenie do wykonywania określonej pracy (za każdy pełny miesiąc kształcenia )
254 zł
 
Waloryzacja dofinansowania
Kwoty dofinansowania podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli wskaźnik ten w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.
 
Termin składania dokumentów
Wnioski o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika składa się w terminie: 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy.
 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika,
  2. Załączniki do wniosku potwierdzone za zgodność z oryginałem:
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje  do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną  u pracodawcy,
  • Kopię dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej  szkolenie w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej  u pracodawcy,
  • Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
  • Kopię dyplomu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin zgodnie z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania,
  • Kopię świadectwa pracy młodocianego pracownika,
    • Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy,
    • Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności prowadzonej przez pracodawcę,
      • Kopie dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek,
      • Wypełniony formularz  informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
      • Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega  się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia
        o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
Forma przyznania dofinansowania
Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z którymi zawarli umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego przyznawane jest na podstawie decyzji administracyjnej.
 
Termin realizacji sprawy
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
 
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Żągań, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
 
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Żagań , 68 – 100 Żagań, ul. Armii Krajowej 9, pokój nr 21 .
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń zamieszkujący Gminę Żagań znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Miesięczna wysokość dochodu uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 514 zł netto  na osobę w rodzinie ucznia (art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 czerwca 2008 r. o pomocy społecznej tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 930).
 
Świadczenie wychowawcze „500 +” nie będzie wliczane do dochodu rodziny przy ustalaniu prawa do stypendiów szkolnych.
Komu nie przysługuje stypendium szkolne?
  • Dziecku odbywającemu roczne przygotowanie przedszkolne (tzw. „zerówka”).
  • Uczniowi, który otrzymuje inne stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych z wyjątkiem sytuacji, kiedy łączna kwota otrzymanych stypendiów nie przekracza dwudziestokrotności kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz.114) tj. kwoty 2360 zł (rocznie), a w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych kwoty 2124 zł (rocznie).
Do kiedy powinien zostać złożony wniosek o przyznanie stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego?
Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego składa się od 16 sierpnia do 15 września 2017 w Urzędzie Gminy Żagań, ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań.
W przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych do dnia 15 października danego roku szkolnego. Wniosek może być złożony po upływie wyżej wymienionych terminów, musi jednak zawierać uzasadnienie niezachowania tych terminów.
Stypendium szkolne jest przyznawane na wniosek rodziców niepełnoletniego ucznia, pełnoletniego ucznia lub dyrektora szkoły.
 
Za jaki miesiąc wnioskodawca zobowiązany jest dostarczyć dokumenty, do wniosku o stypendium szkolne, potwierdzające jego dochód?
Wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku o stypendium szkolne dokumenty potwierdzające dochód rodziny ucznia/słuchacza uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku (tj. sierpień 2017 r.) lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, ustalony na zasadach określonych w art. 8 ust. 3-15 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 930).
 
Jakie są potrzebne dokumenty wymagane do złożenia wniosku?
Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające wysokość (lub brak) dochodów netto poszczególnych członków rodziny wymienionych we wniosku:
  1. Zaświadczenie od pracodawcy o dochodach netto.
  2. Odcinek emerytury/renty lub aktualną decyzją ZUS/ KRUS o wysokości pobieranych świadczeń.
  3. Oświadczenie o statusie bezrobotnego, a w przypadku pobierania zasiłku zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości ewentualnych świadczeń wypłacanych przez PUP.
  4. W przypadku osób niezarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy – oświadczenie o pozostawaniu bez pracy i braku dochodów.
  5. Zaświadczenie lub decyzja z Ośrodka Pomocy Społecznej o otrzymywanych świadczeniach (zasiłek stały, zasiłek okresowy, zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, dodatek mieszkaniowy). Do dochodu nie wliczamy zasiłków celowych (jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego, obiadów, świadczenie wychowawcze „500+”) wypłacanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej.
  6. Zaświadczenie o wysokości otrzymywanego stypendium, innego niż stypendium szkolne.
  7. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania. W przypadku rozliczania na zasadach ogólnych dodatkowo zaświadczenie o dochodzie za ubiegły rok oraz zaświadczenie bądź oświadczenie o odprowadzonych składkach zdrowotnych.
  8. Zaświadczenie o wielkości posiadanych hektarów przeliczeniowych oraz odcinek opłaconej składki KRUS za ostatni kwartał lipiec-wrzesień. Do dochodu rolniczego nie wlicza się dochodu z powierzchni użytków rolnych poniżej jednego hektara przeliczeniowego. Przyjmuje się, że z 1 hektara przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 288 zł.
  9. Dokument potwierdzający wysokość otrzymanych alimentów lub zapłaconych alimentów (wyroki sądowe mówiące o wysokości zasądzonych alimentów lub zaświadczenia komornika o nieściągalności alimentów).
  10. Oświadczenia rodziców o wysokości dochodów uzyskiwanych z prac dorywczych, oświadczenie o uzyskiwaniu innych dochodów (stała pomoc rodziny, darowizna, umowy o dzieło, umowy zlecenia i inne wymienione wyżej) oraz każdy inny dokument mogący potwierdzić wysokość dochodów, z których utrzymuje się rodzina.
Za kompletny wniosek uważa się wniosek zawierający wszystkie wymagane dane wraz z kompletem wymaganych załączników.
 
Sposób udzielenia stypendium:
Pomoc materialna w formach całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym lub całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem stałego zamieszkania może być realizowana przez zwrot wydatków, po zaakceptowaniu przedstawionych odpowiednich rachunków wystawionych na wnioskodawcę.
 
Refundacji kosztów poniesionych przez ucznia na cele edukacyjne dokonuje się na podstawie następujących dokumentów:
  • faktur VAT,
  • imiennych rachunków,
  • imiennych biletów miesięcznych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych,
  • dowodów wpłaty,
  • wydatki związane ze zbiorowymi wyjazdami na wycieczkę szkolną, z wyjściami do kina, teatru itp. można udokumentować na podstawie pisemnego oświadczenia wystawionego przez szkołę z określeniem kosztu poniesionego przez ucznia.
Data wystawienia dokumentu powinna zawierać się w okresach:
  1. Zakup podręczników oraz pozostałych artykułów wg katalogu wydatków podlegających refundacji - od lipca 2017 r. do grudnia 2017 r.
  2. Bilety autobusowe - od września 2017 do czerwca 2018 r.
Co można kupić za stypendium szkolne?
Przykładowy katalog wydatków poniesionych na cele edukacyjne podlegające całkowitej lub częściowej refundacji w ramach stypendium szkolnego:
  • udział w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania,
  • udział w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą,
  • udział w organizowanych przez szkołę wyjściach (np. do instytucji kultury, wycieczki edukacyjne, „zielona szkoła”,
  • związane z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów (zakwaterowanie w bursie, internacie, dojazdy do szkoły/kolegium środkami transportu komunikacji zbiorowej, opłata czesnego w szkołach niepublicznych),
  • zakup podręczników, słowników, encyklopedii, atlasów, tablic matematycznych, fizycznych, chemicznych, geograficznych itp.,
  • zakup lektur szkolnych,
  • tornister lub plecak szkolny,
  • zakup obuwia sportowego i stroju na zajęcia wychowania fizycznego,
  • zakup stroju na zajęcia wychowania fizycznego prowadzone na basenie (strój kąpielowy, klapki, czepek itp.),
  • przybory do nauki zawodu,
  • zakup artykułów szkolnych (piórnik, zeszyty, bloki, papier kolorowy, papier kancelaryjny, papier milimetrowy, flamastry, nożyczki, przybory geometryczne, kredki, farby, pastele, długopisy, pióra, plastelina itp.,
  • zakup tuszy do drukarek, pokrycie kosztów abonamentu internetowego, multimedialne programy edukacyjne,
  • zakup biurka,
  • zakup krzesła do biurka,
  • ubranie robocze wymagane przez szkołę (np. na praktykę zawodową),
  • drukarka, papier, tusz do drukarki,
  • pokrycie kosztu abonamentu internetowego (refundacja na podstawie faktur z dołączonym potwierdzeniem wpłaty, w wyjątkowych przypadkach na podstawie samych potwierdzeń wpłaty),
  • komputer, oprogramowanie systemowe, nośniki danych,
  • instrumenty muzyczne wykorzystywane przez ucznia do nauki gry,
W przypadku poniesienia wydatków o podobnym przeznaczeniu jak wymienione wyżej w toku rozpatrywania wniosku o przyznanie stypendium szkolnego dokonuje się indywidualnej oceny danego przypadku, celem ustalenia, czy wydatek jest poniesiony na cele edukacyjne.
 
Dodatkowe informacje:
Warunki udzielania pomocy materialnej w formie stypendium szkolnego określają:
  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.).
  2. Uchwała Rady Gminy Żagań nr Rady Gminy Żagań Nr XX/129/12 z dnia 31 sierpnia 2012 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Żagań.

Partnerzy

Kontakt

Urząd Gminy Żagań
Numery do wszystkich działów znajdziesz w Kontakt
68 45 84 800
e-mail
ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Napisz

Wyślij wiadomość do gminy. Wszystkie pola są wymagane.
Logo: e-line Systemy Internetowe - wykonawca serwisu internetowego