Wójt Gminy Żagań ogłasza nabór uzupełniający w ramach projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”.
W wyniku powstania oszczędności ogłasza się dodatkowy nabór Beneficjentów w Konkursie Grantowym Cyfrowa Gmina – Granty PPGR, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowana lata 2014-2020.
Zgłoszenia:
- Ze względu na ograniczoną pulę środków i krótki czas do rozliczenia projektu, decydować będzie kolejność złożenia zgłoszeń.
- Zgłoszenia będą przyjmowane w terminie od 5 października do 7 października 2022r. w Gminie Żagań ul. Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań w godzinach pracy urzędu.
- Zgłoszenia o przyznanie grantu rozpatruje się na bieżąco w kolejności wpływu kompletnych zgłoszeń.
- Złożenie zgłoszenia nie pełnego, zawierające braki skutkuje odrzuceniem wniosku bez możliwości jego poprawy/uzupełnienia.
Uprawnieni do dofinansowania:
- Uczniowie szkół podstawowych (od „zerówki” – 6 lat) i średnich, zamieszkujących na terenie Gminy Żagań spełniający łącznie wszystkie warunki:
- uczeń zamieszkuje na terenie gminy Żagań w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej (PPGR) lub występowało na terenie gminy mienie/nieruchomość PPGR, w tym nieruchomości zamieszkiwane przez byłych pracowników PPGR;
- uczeń jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekun prawny) osoby, która pracowała niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR;
- uczeń nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w latach 2020, 2021, 2022, sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy;
- uczeń nie brał udziału w pierwszym naborze PPGR .
- Uczniowie szkół dla dorosłych i studenci nie są uprawnieni do otrzymania wsparcia.
Warunkiem udziału w programie jest:
- Złożenie deklaracji udziału w projekcie wraz z dokumenty potwierdzające fakt zatrudnienia członka rodziny w zlikwidowanym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej,
- Złożenie oświadczenia dla rodzica/opiekuna prawnego o zamieszkaniu w miejscowości, w której funkcjonowały niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej (PGR), w której pracowali członkowie rodzin (krewni w linii prostej) tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunowie prawni lub oświadczenia ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność
- Złożenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
UWAGA: Ze względu na ściśle ograniczoną wysokość środków finansowych objętych grantem, złożenie kompletnego wniosku nie jest równoznaczne z otrzymaniem wsparcia.