Wójt Gminy Żagań informuje, że do dnia 15.03.2022 r. można składa wnioski o dofinansowanie na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żagań.
O dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia strać się mogą osoby fizyczne mające tytuł prawny do nieruchomości położonych na terenie gminy Żagań. Dofinansowanie obejmuje w całości koszty demontażu, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest powstałych podczas demontażu pokryć dachowych oraz transport i unieszkodliwienie odpadów zdeponowanych na działkach gruntowych. Osoby zainteresowane uzyskaniem dofinansowania w 2022 roku proszone są w terminie do 15 marca 2022 roku złożyć w Urzędzie Gminy Żagań stosowny wniosek wraz z załącznikami:
- dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku współwłaścicieli zgody wszystkich właścicieli na realizację zadania,
- dokument potwierdzający zgłoszenie do Starostwa Powiatowego w Żaganiu prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest
- ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest,
- informacje o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania lub informację o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz.U. Nr 192, poz. 1876) najpóźniej do dnia złożenia wniosku.
Szczegółowe informacje i wnioski można uzyskać w Urzędzie Gminy Żagań oraz pod nr tel. 68 458 48 14.