czwartek, 27 marca, 2025

Wniosek o ustalenie numeracji porządkowej

Czas realizacji:

  1. Wydanie stosownego zawiadomienia następuje w ciągu 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
  2. Wydanie zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni. Przed wydaniem zaświadczenia organ może przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Odmowa wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia, na które wnioskodawca może złożyć zażalenie.

💰 Opłaty:

• zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku – brak opłat,
• wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku – opłata w wysokości 17 zł,
• żądanie poświadczonej kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku – opłata w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu,
• złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii – opłata w wysokości 17 zł.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku

🏛️ Miejsce złożenia wniosku: Sekretariat pokój nr: 20. (1 piętro)

🏛️ Szczegółowe informacje na temat wniosku: pokój nr 9 – Ref. IZP (Inwestycji i Zamówień Publicznych)

📞Telefon kontaktowy: 68 458 48 14

Pobierz wniosek:

Wniosek musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres, określenie przedmiotu wniosku, informacje dotyczące położenia budynku.

Wskazanym jest dołączenie do wniosku:
• mapy z wrysowanym budynkiem wybudowanym, w budowie lub prognozowanym do wybudowania (z zaznaczeniem wejścia lub wejść w przypadku, gdy dla budynku zaistnieje potrzeba ustalenia więcej numerów w powiązaniu z tymi wejściami),
• pozwolenia na budowę (w przypadku budynków wymagających takiego pozwolenia) lub dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie budowy (w przypadku budynków realizowanych w ramach zgłoszenia zamiaru budowy).

Gdy wniosek dotyczy budynku prognozowanego do wybudowania i działka nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego:
• ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z załącznikiem graficznym z własnoręcznie wrysowanym budynkiem lub
• ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji lub
• dokument potwierdzający brak sprzeciwu wobec zgłoszenia budowy.

Uwaga!

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Gdzie możesz złożyć wniosek:

🏛️ Miejsce złożenia wniosku: Sekretariat pokój nr: 20. (1 piętro)

🏛️ Szczegółowe informacje na temat wniosku: pokój nr 9 – Ref. IZP (Inwestycji i Zamówień Publicznych)

Wniosek można złożyć internetowo na jeden z wskazanych adresów:

  • e-doręczenia: AE:PL-18367-47064-EDRIJ-22
  • ePuap: /o6580tjec4/SkrytkaESP

Składany wniosek misi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub profilem zaufanym.