PODATKOWE
Deklaracje i informacje podatkowe – numery kont bankowych
Numery kont bankowych Gminy Żagań
Rachunek podstawowy Gminy: 96 1090 2558 0000 0006 4000 0142
Rachunek sum depozytowych Gminy: 13 1090 2558 0000 0001 0988 1407
Wpłaty z tytułu podatków i opłat należy dokonywać na rachunek podstawowy Gminy.
Wzory formularzy informacji, deklaracji i załączników do tych informacji – obowiązujące od 01.01.2016 r.:
DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości <pobierz>
ZN-1/A Dane o nieruchomościach i obiektach budowlanych <pobierz>
ZN-1/B Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości <pobierz>
IR-1 Informacja w sprawie podatku rolnego <pobierz>
DR-1 Deklaracja na podatek rolny <pobierz>
IL-1 Informacja w sprawie podatku leśnego <pobierz>
DL-1 Deklaracja na podatek leśny <pobierz>
ZL-1/A Dane o nieruchomościach leśnych <pobierz>
- UCHWAŁA NR XXIX/208/17 RADY GMINY ŻAGAŃ z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy Żagań na 2018 r.
- UCHWAŁA NR XXIX/207/17 RADY GMINY ŻAGAŃ z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości
Wzory formularzy informacji, deklaracji i załączników do tych informacji – obowiązujące od 01.01.2012 r. do 31.12.2015 r.:
IN-1 Informacja w sprawie podatku od nieruchomości <pobierz>
DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości <pobierz>
ZN-1/A Dane o nieruchomościach i obiektach budowlanych <pobierz>
ZN-1/B Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości <pobierz>
IR-1 Informacja w sprawie podatku rolnego <pobierz>
DR-1 Deklaracja na podatek rolny <pobierz>
IL-1 Informacja w sprawie podatku leśnego <pobierz>
DL-1 Deklaracja na podatek leśny <pobierz>
ZL-1/A Dane o nieruchomościach leśnych <pobierz>
Podstawa prawna: UCHWAŁA NR XIII/89/11 RADY GMINY ŻAGAŃ z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie określenia wzorów formularzy: informacji w sprawie podatku od nieruchomości, deklaracji na podatek od nieruchomości, informacji w sprawie podatku rolnego, deklaracji na podatek rolny, informacji w sprawie podatku leśnego, deklaracji na podatek leśny oraz załączników do tych informacji i deklaracji
Wzory formularzy informacji, deklaracji i załączników do tych informacji – obowiązujące do 31.12.2011 r.
IN-1 Informacja w sprawie podatku od nieruchomości. <pobierz>
DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości <pobierz>
ZN-1/A Dane o nieruchomościach i obiektach budowlanych <pobierz>
ZN-1/B Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości <pobierz>
IR-1 Informacja w sprawie podatku rolnego <pobierz>
DR-1 Deklaracja na podatek rolny <pobierz>
IL-1 Informacja w sprawie podatku leśnego <pobierz>
DL-1 Deklaracja na podatek leśny <pobierz>
ZL-1/A Dane o nieruchomościach leśnych <pobierz>
Podstawa prawna: UCHWAŁA NR XXXII/229/09 RADY GMINY ŻAGAŃ z dnia 28 października 2009 r. w sprawie określenia wzorów formularzy: informacji w sprawie podatku od nieruchomości, deklaracji na podatek od nieruchomości, informacji w sprawie podatku rolnego, deklaracji na podatek rolny, informacji w sprawie podatku leśnego, deklaracji na podatek leśny oraz załączników do tych informacji i deklaracji
INNE:
- Nabór dzieci z terenu Gminy Żagań do przedszkola na rok 2020-2021
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
- Wniosek o przyznanie karty dużej rodziny
- Wniosek o powierzenie zadania transportu i opieki w czasie przewozu nad dzieckiem niepełnosprawnym
- Deklaracje na podatek od środków transportowych
- Zasiłek rodzinny - druki
- 500+ - druki
- Fundusz alimentacyjny - druki
- ZGŁOSZENIE eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków/zbiornika bezodpływowego
- Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Żagań
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki
- Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- Wniosek o ustalenie warunków zabudowy
- Formularz zgłoszenia zamierzonego usunięcia drzewa
- osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
- jeden z rodziców lub opiekun prawny – w przypadku składania wniosku w imieniu osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni
- jeden z rodziców, w przypadku składania wniosku w imieniu osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską (osoba małoletnia obowiązana do posiadania dowodu osobistego, jeżeli do ukończenia przez nią 18 roku życia pozostało nie więcej niż 30 dni).
- opiekun prawny, w przypadku składania wniosku w imieniu osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską
- kurator, w przypadku składania wniosku w imieniu osoby ubezwłasnowolnionej częściowo
- co najmniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego dowodu osobistego
- niezwłocznie – w przypadku zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, zmiany wizerunku twarzy posiadacza albo utraty, lub takiego uszkodzenia dowodu osobistego, który utrudnia lub uniemożliwia identyfikację jego posiadacza
- należy złożyć w siedzibie organu dowolnej gminy wypełniony i podpisany własnoręcznie przez wnioskodawcę formularz WNIOSEK O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO albo podpisany przez wnioskodawcę w siedzibie organu gminy formularz, wypełniony przez pracownika tego organu na podstawie podanych przez wnioskodawcę danych oraz danych zawartych w rejestrze PESEL,
- w przypadku choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego powiadamia o tym fakcie organ gminy, który zapewni przyjęcie wniosku o wydanie dowodu osobistego w miejscu zamieszkania tej osoby (zob. punkt osoby uprawnione i zobowiązane do złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego),
- w przypadku braku możliwości złożenia przez wnioskodawcę własnoręcznego podpisu na formularzu wniosku, pracownik organu gminy zamieści adnotację o przyczynie braku podpisu.
- aktualną fotografię osoby, odpowiadającej wymogom zdjęcia jak do dokumentów paszportowych, tj. o wymiarach 35×45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość i odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70 – 80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów
- fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku
- fotografia powinna zostać wykonana na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek
- osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, wraz z orzeczeniem o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.)
- w przypadku osoby noszącej nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania można załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny, wraz zaświadczeniem o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej
- w uzasadnionych przypadkach organ gminy może wydać dowód osobisty na wniosek, do którego została dołączona fotografia przedstawiająca osobę z zamkniętymi oczami, innym niż naturalny wyrazem twarzy lub z otwartymi ustami
- Dowody osobiste są wydawane przez organy gmin, zgodnie z art. 8 ustawy o dowodach osobistych
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci elektronicznej należy złożyć w siedzibie dowolnej gminy
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło na platformie ePUAP2 www.ePUAP.gov.pl centralną usługę, z użyciem której można załatwić w drodze elektronicznej sprawę związaną ze złożeniem wniosku o wydanie dowodu osobistego
- W celu skorzystania z ww. usługi niezbędne jest posiadanie indywidualnego konta na platformie ePUAP (loginu i hasła) które służą do zalogowania się na stronie oraz podpisywania przesyłanych do urzędu dokumentów
- Instrukcja założenia konta na tej platformie znajduje się na stronie www.ePUAP.gov.pl
- W celu złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego na stronie ePUAP2 należy odszukać: w Katalogu spraw/ Sprawy obywatelskie/dokumenty tożsamości usługę o nazwie Wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego, następnie zalogować się na portal ePUAP2, wypełnić znajdujący się tam Formularz wniosku o wydanie dowodu osobistego i przesłać go do organu dowolnej gminy
- Administratorem strony internetowej ePUAP2 jest Ministerstwo Cyfryzacji www.mac.gov.pl
- plik zawierający aktualną fotografię osoby spełniającą wymogi zdjęcia jak do dokumentów paszportowych, o wymiarach co najmniej 492×610 pikseli i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB
- fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku
- w przypadku osoby osoby z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku można załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, wraz z odwzorowaniem cyfrowym orzeczenia o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.)
- w przypadku osoby noszącej nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania można załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny, wraz z odwzorowaniem cyfrowym zaświadczenia o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej
- oryginały orzeczenia o niepełnosprawności lub zaświadczenia o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej należy złożyć przy odbiorze dowodu osobistego
- dowód osobisty wydawany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic, opiekun prawny albo kurator
- dowód osobisty wydawany osobie posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego lub rodzic, opiekun prawny albo kurator
- wniosek o wydanie dowodu osobistego został przyjęty przez organ gminy w miejscu zamieszkania wnioskodawcy w związku z brakiem możliwości złożenia wniosku o wydanie tego dokumentu w siedzibie organu gminy, przy czym brak takiej możliwości powinien wynikać z choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody. W opisanej sytuacji istnieje możliwość odbioru dowodu osobistego przez pełnomocnika.
- jeżeli złożenie podpisu przez osobę odbierającą dowód osobisty nie jest możliwe, pracownik organu gminy zamieści adnotację o przyczynie braku podpisu na formularzu odbioru dowodu osobistego
- osoba odbierająca nowy dowód osobisty jest obowiązana przedłożyć dotychczasowy dowód osobisty, o ile nie została zgłoszona jego utrata
- przy odbiorze dowodu osobistego cudzoziemiec, który nabył obywatelstwo polskie, zwraca dokument potwierdzający legalność jego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wydany przez właściwy organ na podstawie przepisów ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. poz. 1650, oraz z 2014 r. poz. 463) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U.z 2012 r. poz. 680 oraz z 2013 r. poz. 1650) oraz ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. Nr 144 poz. 1043, z późn.zm.) jeśli taki dokument był cudzoziemcowi wydany i nie został zwrócony po doręczeniu dokumentu potwierdzającego nabycie obywatelstwa polskiego