czwartek, 24 kwietnia, 2025

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące

⏳ Czas realizacji:

Jeśli meldujesz siebie lub swoje niepełnoletnie dziecko i dane są zgodne z księgą wieczystą, w której widniejesz ty lub dziecko – od razu otrzymasz informację o zameldowaniu (bez udziału urzędnika).

Jeśli dane twoje lub dziecka nie są zgodne z księgą wieczystą lub meldujesz inną osobę i dołączysz wszystkie potrzebne dokumenty – urzędnik zamelduje cię lub tę osobę od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.

Jeśli do formularza załączysz cyfrowe odwzorowania dokumentów – urzędnik może poprosić cię o ich oryginały i zamelduje cię dopiero po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości.

💰 Opłata: bezpłatnie.
🏛️ W urzędzie Gminy Żagań: Pokój nr: 17. (1 piętro)
📞W urzędzie Gminy Żagań: 68 458 48 04

Niezbędne dokumenty:

  • formularz zgłoszenia pobytu stałego, (plik PDF 1,74 MB)  lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego, (plik PDF 1,73 MB) – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy. Możesz też poprosić urzędnika, żeby wydrukował wypełniony formularz z systemu,
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
  • jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś JEDEN z dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:
  • jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować, przynieś:
    • dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu,
  • jeśli meldujesz inną osobę, musisz mieć dodatkowo:
    • dokument, który potwierdza, że masz uprawnienie do działania w jej imieniu (np. pełnomocnictwo, orzeczenie sądu o ustanowieniu opieki, oświadczenie, że opiekujesz się osobą niepełnoletnią lub niepełnosprawną i macie to samo miejsce pobytu),
    • dokument tożsamości.
  • Na formularzu zgłoszenia twojego pobytu właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania, musi potwierdzić, że przebywasz w tym lokalu.Jeśli masz problem z uzyskaniem tytułu prawnego do lokalu lub oświadczenia właściciela, że przebywasz w jego lokalu, nadal możesz się zameldować.

Gdzie możesz złożyć wniosek:

Sprawę załatwisz:

🏛️ W urzędzie Gminy Żagań: Pokój nr: 17. (1 piętro)

Niezbędne dokumenty:

  • formularz zgłoszenia pobytu stałego, (plik PDF 1,74 MB)  lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego, (plik PDF 1,73 MB) – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy. Możesz też poprosić urzędnika, żeby wydrukował wypełniony formularz z systemu,
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
  • jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś JEDEN z dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:
  • jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować, przynieś:
    • dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu,
  • jeśli meldujesz inną osobę, musisz mieć dodatkowo:
    • dokument, który potwierdza, że masz uprawnienie do działania w jej imieniu (np. pełnomocnictwo, orzeczenie sądu o ustanowieniu opieki, oświadczenie, że opiekujesz się osobą niepełnoletnią lub niepełnosprawną i macie to samo miejsce pobytu),
    • dokument tożsamości.

Aby skorzystać z usługi, potrzebujesz profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego, e-dowodu lub danych do logowania do bankowości elektronicznej. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.