poniedziałek, 23 czerwca, 2025
No Result
View All Result
   BIP Gminy Żagań
Śledź nas na Facebooku
Gmina Żagań - Oficjalny portal Gminy Żagań
Inwestuj w Gminie Żagań
  • Aktualności
    Komunikat z dnia 23 czerwca 2025 r.

    Komunikat z dnia 23 czerwca 2025 r.

    Zmiana godziny rozpoczęcia odbioru odpadów komunalnych

    Zmiana godziny rozpoczęcia odbioru odpadów komunalnych

    Uwaga! Zmiana dla ulicy Przemysłowej – zaktualizowany harmonogram dostawy wody od 23 czerwca 2025 r.

    Uwaga! Zmiana dla ulicy Przemysłowej – zaktualizowany harmonogram dostawy wody od 23 czerwca 2025 r.

    Uwaga! W piątek 20 czerwca Urząd Gminy Żagań będzie nieczynny.

    Uwaga! W piątek 20 czerwca Urząd Gminy Żagań będzie nieczynny.

    Harmonogram dostaw wody obowiązujący codziennie (do odwołania)

    Harmonogram dostaw wody obowiązujący codziennie (do odwołania)

    Uwaga! Awaria sieci telefonicznej

    Uwaga! Awaria sieci telefonicznej

  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt
  • Aktualności
    Komunikat z dnia 23 czerwca 2025 r.

    Komunikat z dnia 23 czerwca 2025 r.

    Zmiana godziny rozpoczęcia odbioru odpadów komunalnych

    Zmiana godziny rozpoczęcia odbioru odpadów komunalnych

    Uwaga! Zmiana dla ulicy Przemysłowej – zaktualizowany harmonogram dostawy wody od 23 czerwca 2025 r.

    Uwaga! Zmiana dla ulicy Przemysłowej – zaktualizowany harmonogram dostawy wody od 23 czerwca 2025 r.

    Uwaga! W piątek 20 czerwca Urząd Gminy Żagań będzie nieczynny.

    Uwaga! W piątek 20 czerwca Urząd Gminy Żagań będzie nieczynny.

    Harmonogram dostaw wody obowiązujący codziennie (do odwołania)

    Harmonogram dostaw wody obowiązujący codziennie (do odwołania)

    Uwaga! Awaria sieci telefonicznej

    Uwaga! Awaria sieci telefonicznej

  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt
No Result
View All Result
Gmina Żagań
No Result
View All Result
Home Aktualności

Od 1 marca 2024 r. III tura rusza nabór wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością

Patryk Wilk by Patryk Wilk
22 lutego 2024
in Aktualności
Od 1 marca 2024 r. III tura rusza nabór wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością

Trzecia tura naboru wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością rozpocznie się 1 marca 2024 r. od godziny 10:00 i potrwa do 31 marca 2024 r. do godz. 23:59.

W programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością obowiązują następujące zasady:

  1. Składanie wniosków odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) na stronie: https://sow.pfron.org.pl/ przez teletransmisję danych lub w Oddziale PFRON przy pomocy pracownika Funduszu. Aby złożyć wniosek trzeba posiadać kwalifikowany podpis lub profil zaufany oraz mieć założone wcześniej konto na platformie SOW. Sposób składania wniosków i ich rozpatrywanie określone są w programie, przy czym wnioski nierozpatrzone pozytywnie w turze wcześniejszej lub, które nie uzyskały dofinansowania ze względu na wyczerpanie środków w danej turze mogą być składane ponownie w kolejnej turze.

Konieczne jest złożenie nowego wniosku w systemie SOW – nie ma możliwości wykorzystania wniosków z wcześniejszych tur naboru.

Konieczne jest również załączenie zaświadczenia lekarskiego wystawionego nie wcześniej niż 120 dni przed dniem złożenia wniosku – wzór zaświadczenia lekarskiego.

  1. Po upływie terminu składania wniosków w danej turze naboru, w każdym oddziale PFRON tworzy się listę rankingową złożonych wniosków, ułożoną według sumy liczby punktów za spełnianie poszczególnych kryteriów.
  2. Kryteria punktowe są następujące:
    • osoby niepełnosprawne w wieku do 65 roku życia – 1 punkt;
    • osoby niepełnosprawne w wieku od 4 roku życia – 1 punkt;
    • we wspólnym gospodarstwie domowym są co najmniej dwie osoby niepełnosprawne spełniające warunki udziału w programie, a samochód zostanie dostosowany do ich wspólnego podróżowania – 1 punkt;
    • 1 punkt uzyskają także osoby w wieku powyżej 65 roku życia, jeżeli są aktywni zawodowo. W takim przypadku składają one oświadczenie, że są zatrudnione na okres nie krótszy niż 12 miesięcy, a zatrudnienie rozpoczęło się, co najmniej na sześć miesięcy przed złożeniem wniosku oraz że w tym okresie nie przebywały na urlopie bezpłatnym. Analogiczne oświadczenie składają także osoby prowadzące działalność gospodarczą.
  3. W przypadku gdy więcej niż jeden wniosek uzyska taką samą liczbę punktów wnioski z taką samą liczbą punktów szereguje się na liście rankingowej według kolejności złożenia wniosków.
  4. Dofinansowanie przyznawane jest, po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, według kolejności z listy rankingowej do wyczerpania puli środków będącej w dyspozycji danego oddziału PFRON.

Wniosek o dofinansowanie obejmuje między innymi:

  1. Wybór rodzaju dofinansowania:
    1. dofinansowanie zakupu dostosowanego samochodu osobowego dla kierowcy, albo
    2. dofinansowanie zakupu dostosowanego samochodu osobowego dla pasażera;
  2. Wskazanie przewidywanej ceny brutto zakupu dostosowanego samochodu osobowego;
  3. Odwzorowanie cyfrowe ważnego orzeczenia o niepełnosprawności ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji albo orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia, o którym mowa w art. 5 pkt 1, 1a albo art. 62 ust. 2 pkt 1 albo ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – traktowanego na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  4. Odwzorowanie cyfrowe zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego, że wnioskodawca lub osoba niepełnosprawna, której opiekunem prawnym jest wnioskodawca, nie jest w stanie w żadnej sytuacji i na żadnym dystansie przemieszczać się bez użycia wózka inwalidzkiego oraz że nie jest w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka inwalidzkiego na siedzenie samochodu – wzór zaświadczenia lekarskiego;
  5. Odwzorowanie cyfrowe potwierdzenia, że beneficjent posiada ważne prawo jazdy kategorii B w przypadku składania wniosku o dofinansowanie zakupu dostosowanego samochodu do potrzeb kierowcy poruszającego się na wózku inwalidzkim;
  6. Odwzorowanie cyfrowe pełnomocnictwa, jeżeli wniosek składa pełnomocnik.

Integralną część elektronicznego wniosku stanowią OŚWIADCZENIA do zaakceptowania, które należy zaznaczyć w SOW – nie trzeba załączać skanów tych oświadczeń:

  1. Oświadczenie wnioskodawcy lub opiekuna prawnego wnioskodawcy, że nie jest on w stanie w żadnej sytuacji i na żadnym dystansie przemieszczać się bez użycia wózka inwalidzkiego oraz nie jest w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka inwalidzkiego na siedzenie samochodu. [Złożenie oświadczenia konieczne w celu złożenia wniosku];
  2. Oświadczenie, że wnioskodawca że nie dokona zbycia pojazdu dofinansowanego ze środków programu, przez okres co najmniej 60 miesięcy od dnia otrzymania dofinansowania oraz będzie go używał zgodnie z celem programu [Złożenie oświadczenia konieczne w celu złożenia wniosku];
  3. Oświadczenie wnioskodawcy, że osoba niepełnosprawna nie została umieszczona w domu pomocy społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym, zakładzie pielęgnacyjno–opiekuńczym, placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o której mowa w przepisach o pomocy społecznej, zakładzie karnym, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym albo schronisku dla nieletnich. [Złożenie oświadczenia konieczne w celu złożenia wniosku];
  4. Oświadczenie o zatrudnieniu na okres nie krótszy niż 12 miesięcy, które rozpoczęło się, co najmniej na sześć miesięcy przed złożeniem wniosku albo o prowadzeniu działalności gospodarczej, co najmniej na sześć miesięcy przed złożeniem wniosku – dotyczy beneficjentów powyżej 65 roku życia, czynnych zawodowo. [Oświadczenie opcjonalne – złożenie oświadczenia nie jest wymagane w celu złożenia wniosku. Oświadczenie widoczne jedynie dla osób których wiek na dzień składania wniosku to 65 lat lub więcej];
  5. Oświadczenie o liczbie osób niepełnosprawnych spełniających warunki udziału w programie we wspólnym gospodarstwie domowym. [Oświadczenie opcjonalne – złożenie oświadczenia nie jest wymagane w celu złożenia wniosku; Oświadczenia nie składają osoby, w których gospodarstwie domowym nie ma innych osób spełniających warunki udziału w programie. Oświadczenie może być złożone przez osoby, w których gospodarstwach domowych są inne osoby spełniające warunki udziału w programie. Złożenie oświadczenia skutkuje koniecznością dostosowania samochodu umożliwiającą jednoczesną podróż liczbie osób wskazanych w tym oświadczeniu].

Źródło: www.pfron.org.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt
ul. Armii Krajowej 9,
68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Tel.: 68 45 84 800

urzad@gminazagan.pl

Adres do e-doręczeń

AE:PL-18367-47064-EDRIJ-22

PEŁNE DANE TELEADRESOWE »

POLITYKA PRYWATNOŚCI / RODO »

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Urząd Gminy Żagań

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt

© Wszelkie prawa zastrzeżone, UG Żagań

Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.ZgodaNie wyrażam zgody
Możesz zmienić swoją decyzję w dowolnym momencie klikają przycisk Zmiana decyzjiZmiana decyzji