sobota, 24 maja, 2025
No Result
View All Result
   BIP Gminy Żagań
Śledź nas na Facebooku
Gmina Żagań - Oficjalny portal Gminy Żagań
Inwestuj w Gminie Żagań
  • Aktualności
    22 maja – Marysin – przerwa w dostawie wody

    22 maja – Marysin – przerwa w dostawie wody

    Marysin – 20 maja nastąpi przerwa w dostępie do wody

    Marysin – 20 maja nastąpi przerwa w dostępie do wody

    20 maja 2025 r. – kasa nieczynna

    20 maja 2025 r. – kasa nieczynna

    INFORMACJE NA TEMAT PRZEPROWADZANYCH  WYBORÓW NA PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2025

    INFORMACJE NA TEMAT PRZEPROWADZANYCH WYBORÓW NA PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2025

    W poniedziałek 31 października Urząd nieczynny

    Uwaga! W czwartek (15.05) Urząd Gminny Żagań będzie czynny do godz. 13:00

    Bezpłatny transport w dniu wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

    Bezpłatny transport w dniu wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt
  • Aktualności
    22 maja – Marysin – przerwa w dostawie wody

    22 maja – Marysin – przerwa w dostawie wody

    Marysin – 20 maja nastąpi przerwa w dostępie do wody

    Marysin – 20 maja nastąpi przerwa w dostępie do wody

    20 maja 2025 r. – kasa nieczynna

    20 maja 2025 r. – kasa nieczynna

    INFORMACJE NA TEMAT PRZEPROWADZANYCH  WYBORÓW NA PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2025

    INFORMACJE NA TEMAT PRZEPROWADZANYCH WYBORÓW NA PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2025

    W poniedziałek 31 października Urząd nieczynny

    Uwaga! W czwartek (15.05) Urząd Gminny Żagań będzie czynny do godz. 13:00

    Bezpłatny transport w dniu wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

    Bezpłatny transport w dniu wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt
No Result
View All Result
Gmina Żagań
No Result
View All Result
Home harmonogram

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

Patryk Wilk by Patryk Wilk
29 czerwca 2020
in harmonogram

Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:

1) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 – kartę informacyjną przedsięwzięcia;

2) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia;

3) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granicy tego terenu; działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostały przekroczone standardy jakości środowiska, lub działki znajdują się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia        w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem;

3a) mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywalnym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywalnym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3 a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;

4) w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzona w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;

5) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a;

6) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;

7)  analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755, z późn. zm.).

 

Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt. 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po trzy egzemplarze.

Karta informacyjna przedsięwzięcia powinna zawierać podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu, umożliwiające analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1, lub określenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 69, w szczególności dane o:

1) rodzaju, cechach, skali i usytuowaniu przedsięwzięcia,
2) powierzchni zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowym sposobie ich wykorzystywania i pokryciu nieruchomości szatą roślinną,
3) rodzaju technologii,
4) ewentualnych wariantach przedsięwzięcia, przy czym w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej każdy z analizowanych wariantów drogi musi być dopuszczalny pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego,
5) przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,
6) rozwiązaniach chroniących środowisko,
7) rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko,
8) możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
9) obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz korytarzach ekologicznych, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia,
10) wpływie planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej,
11) przedsięwzięciach realizowanych i zrealizowanych, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia – w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem,
12) ryzyku wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej,
13) przewidywanych ilościach i rodzajach wytwarzanych odpadów oraz ich wpływie na środowisko,
14) pracach rozbiórkowych dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko – z uwzględnieniem dostępnych wyników innych ocen wpływu na środowisko, przeprowadzonych na podstawie odrębnych przepisów.

Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.

W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa.

Tryb odwoławczy:  Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Żagań w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Opłata skarbowa w wysokości 205 zł za decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach i 17 zł za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury), zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Potwierdzenie opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji.

Uwagi    

Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przeprowadza się dla planowanych przedsięwzięć  wymienionych  w  Rozporządzeniu  Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

 

WNIOSEK O  WYDANIE DECYZJI  O  ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt
ul. Armii Krajowej 9,
68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Tel.: 68 45 84 800

urzad@gminazagan.pl

Adres do e-doręczeń

AE:PL-18367-47064-EDRIJ-22

PEŁNE DANE TELEADRESOWE »

POLITYKA PRYWATNOŚCI / RODO »

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Urząd Gminy Żagań

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Gminna ewidencja zabytków
    • Program opieki nad zabytkami
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • GOPS
    • Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej
    • ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY – Przydatne adresy i telefony
    • Bezpłatna pomoc prawna
  • Dla mieszkańców
    • Plan działań – SZIT żarsko – żagańskiego obszaru funkcjonalnego na lata 2023-30
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Zakład Gospodarki Komunalnej
      • Oferta
    • Wnioski i deklaracje
    • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
    • Konsultacje społeczne
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
    • Przetargi
    • Zasady cyberbezpieczeństwa
    • Konsultacje społeczne
    • Rewitalizacja
    • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
  • AKTUALNE WNIOSKI
  • Dla biznesu
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
    • Zagospodarowanie odpadów komunalnych
  • Kontakt

© Wszelkie prawa zastrzeżone, UG Żagań

Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.ZgodaNie wyrażam zgody
Możesz zmienić swoją decyzję w dowolnym momencie klikają przycisk Zmiana decyzjiZmiana decyzji