piątek, 3 lutego, 2023
No Result
View All Result
   BIP Gminy Żagań
Śledź nas na Facebooku
Gmina Żagań - Oficjalny portal Gminy Żagań
Inwestuj w Gminie Żagań
  • Aktualności
    PEFRON – program Mieszkanie dla Absolwenta

    PEFRON – program Mieszkanie dla Absolwenta

    Uwaga! Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu – Droga powiatowa 1064F  (Żagań)

    Uwaga! Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu – Droga powiatowa 1064F (Żagań)

    Od 1 lutego można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego

    Od 1 lutego można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego

    Rada Nadzorcza ogłasza konkurs na stanowisko Prezesa Zarządu Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Dzietrzychowicach

    Wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor/inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej Rozwoju i Nieruchomości w Urzędzie Gminy Żagań

    ZUS – mLegitymacja emeryta-rencisty

    ZUS – mLegitymacja emeryta-rencisty

    Wyższe dofinansowania do wynagrodzeń  pracowników z niepełnosprawnościami

    Wyższe dofinansowania do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami

  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Godziny przyjmowania interesantów przez wójta
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • Inwestycje
  • Dla mieszkańców
    • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Wnioski i deklaracje
      • Podatki
      • Sprawy obywatelskie
      • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
      • Preferencyjny zakup węgla
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
  • Dla biznesu
    • Przetargi
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
  • Biblioteka
  • Kontakt
  • Aktualności
    PEFRON – program Mieszkanie dla Absolwenta

    PEFRON – program Mieszkanie dla Absolwenta

    Uwaga! Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu – Droga powiatowa 1064F  (Żagań)

    Uwaga! Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu – Droga powiatowa 1064F (Żagań)

    Od 1 lutego można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego

    Od 1 lutego można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego

    Rada Nadzorcza ogłasza konkurs na stanowisko Prezesa Zarządu Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Dzietrzychowicach

    Wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor/inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej Rozwoju i Nieruchomości w Urzędzie Gminy Żagań

    ZUS – mLegitymacja emeryta-rencisty

    ZUS – mLegitymacja emeryta-rencisty

    Wyższe dofinansowania do wynagrodzeń  pracowników z niepełnosprawnościami

    Wyższe dofinansowania do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami

  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Godziny przyjmowania interesantów przez wójta
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • Inwestycje
  • Dla mieszkańców
    • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Wnioski i deklaracje
      • Podatki
      • Sprawy obywatelskie
      • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
      • Preferencyjny zakup węgla
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
  • Dla biznesu
    • Przetargi
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
  • Biblioteka
  • Kontakt
No Result
View All Result
Gmina Żagań
No Result
View All Result
Home harmonogram

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

User_Gmina_1 Utworzone przez User_Gmina_1
29 czerwca 2020
w harmonogram

Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:

1) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 – kartę informacyjną przedsięwzięcia;

2) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia;

3) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granicy tego terenu; działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostały przekroczone standardy jakości środowiska, lub działki znajdują się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia        w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem;

3a) mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywalnym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywalnym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3 a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;

4) w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzona w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;

5) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a;

6) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;

7)  analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755, z późn. zm.).

 

Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt. 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po trzy egzemplarze.

Karta informacyjna przedsięwzięcia powinna zawierać podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu, umożliwiające analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1, lub określenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 69, w szczególności dane o:

1) rodzaju, cechach, skali i usytuowaniu przedsięwzięcia,
2) powierzchni zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowym sposobie ich wykorzystywania i pokryciu nieruchomości szatą roślinną,
3) rodzaju technologii,
4) ewentualnych wariantach przedsięwzięcia, przy czym w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej każdy z analizowanych wariantów drogi musi być dopuszczalny pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego,
5) przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,
6) rozwiązaniach chroniących środowisko,
7) rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko,
8) możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
9) obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz korytarzach ekologicznych, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia,
10) wpływie planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej,
11) przedsięwzięciach realizowanych i zrealizowanych, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia – w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem,
12) ryzyku wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej,
13) przewidywanych ilościach i rodzajach wytwarzanych odpadów oraz ich wpływie na środowisko,
14) pracach rozbiórkowych dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko – z uwzględnieniem dostępnych wyników innych ocen wpływu na środowisko, przeprowadzonych na podstawie odrębnych przepisów.

Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.

W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa.

Tryb odwoławczy:  Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Żagań w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Opłata skarbowa w wysokości 205 zł za decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach i 17 zł za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury), zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Potwierdzenie opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji.

Uwagi    

Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przeprowadza się dla planowanych przedsięwzięć  wymienionych  w  Rozporządzeniu  Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

 

WNIOSEK O  WYDANIE DECYZJI  O  ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Godziny przyjmowania interesantów przez wójta
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • Inwestycje
  • Dla mieszkańców
    • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Wnioski i deklaracje
      • Podatki
      • Sprawy obywatelskie
      • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
      • Preferencyjny zakup węgla
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
  • Dla biznesu
    • Przetargi
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
  • Biblioteka
  • Kontakt
ul. Armii Krajowej 9,
68-100 Żagań
Godziny pracy:
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek-czwartek 7.00-15.00
piątek 7.00-14.00

Tel.: 68 45 84 800

urzad@gminazagan.pl

PEŁNE DANE TELEADRESOWE »

POLITYKA PRYWATNOŚCI / RODO »

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Urząd Gminy Żagań

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • O Gminie
    • Historia regionu
    • Walory przyrodnicze i krajobrazowe
    • Turystyka
      • Agroturystyka
      • Szlak kajakowy rzekami Kwisa i Bóbr
    • Zabytki
    • Regionaliści o historii i zabytkach gminy Żagań
  • Urząd Gminy
    • Gdzie załatwić sprawy w Urzędzie?
    • Godziny przyjmowania interesantów przez wójta
    • Komunikaty
    • Sesje Rady Gminy
    • Rada gminy
    • RODO
    • Sołtysi i sołectwa
    • Dla mediów
    • Projekty
  • Inwestycje
  • Dla mieszkańców
    • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    • PSZOK
    • Usługi IT
    • Wnioski i deklaracje
      • Podatki
      • Sprawy obywatelskie
      • Rekompensata za udział w ćwiczeniach wojskowych
      • Preferencyjny zakup węgla
    • Spisy powszechne
      • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
      • Powszechny Spis Rolny 2020
  • Dla biznesu
    • Przetargi
    • Strefa inwestycyjna
  • Ekologia
    • Eko Biznes
      • ALOR S.C.
      • Gospodarstwo Agroturystyczne Gościnność – Zdzisław Perz
      • Gospodarstwo Biodynamiczne w Starej Koperni
      • Gospodarstwo Rolne Jarosław Ławrowski w Rudawicy
      • Winnica Saganum
    • Harmonogram wywozu odpadów
    • Segregacja
  • Biblioteka
  • Kontakt

© Wszelkie prawa zastrzeżone, UG Żagań